خودکارآمدی و شیوه انعکاسی (تأمل عمیق) معلم به‌عنوان پیش‌بینی‌کننده فرسودگی شغلی معلم: مطالعه معلمان زبان انگلیسی ایرانی

سارا قاسم زاده؛ مجید نعمتی؛ جلیل فتحی

دوره 8، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 25-50

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.49009.451

چکیده
  چکیدهدر آموزش نوین، معلمان به‌عنوان بخش اصلی و مهم نظام‌های آموزشی قلمداد شده و مسئولیت پیشبرد آموزش را بر عهده دارند. شایان ذکر است که معلمان نقش تأثیرگذاری در برنامه‌ریزی و ارائه یک برنامه آموزشی مؤثر و معتبر دارند. در زمینه‌های مختلف آموزشی به‌طور گسترده به نقش بااهمیت متغیرهای مرتبط با معلمان در تأثیرگذاری بر عملکرد آنها و ...  بیشتر

مهار‌ت‌های زبان
ارزشیابی پلکانی: روشی برای ترغیب زبان آموزان به کاربرد بازخوردهای اصلاحی معلم در مهارت نوشتاری

مسعود عزیزی؛ مجید نعمتی

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.42762.401

چکیده
  در اغلب تحقیقات انجام شده درخصوص تاثیرگذاری بازخوردهای اصلاحی معلم در مهارت نوشتاری، به اشتباه ارائه چنین بازخوردهایی را همیشه با توجه زبان آموزان به این بازخوردها و کاربرد آن ها در نوشته های آتی ایشان همراه می دانند. این در حالیست که تحقیقات گذشته به پایین بودن میزان انگیزه زبان آموزان برای توجه به چنین بازخوردهایی اشاره دارد. همچنین ...  بیشتر